Co przygotować dla agencji projektującej strony internetowe?

Jeśli trafiłeś na ten artykuł, możliwe, że szukasz informacji lub potrzebujesz pomocy przy wyborze odpowiedniej agencji, która zaprojektuje twoją stronę internetową. Zanim znajdziesz odpowiednią agencję projektującą strony internetowe, musisz być gotowy, aby skutecznie komunikować na czym Ci zależy. Stworzyliśmy ten krótki przewodnik aby pomóc Ci przygotować wszystkie niezbędne informacje, zanim jeszcze zaczniesz szukać firmy, która zbuduje twoją witrynę web.

Kilka podstawowych pytań, na które musisz Sobie odpowiedzieć

Firma

Przygotuj opis swojej firmy, w którym zawrzesz wartość marki i model biznesowy. Wypisz z jakimi problemami i trudnościami boryka się twoja firma i co, twoim zdaniem ma zyskać twój biznes dzięki stronie internetowej.

Cele

Jaki ma być cel Twojej strony internetowej? To bardzo ważne, aby agencja zrozumiała, co masz nadzieję osiągnąć dzięki swojej stronie internetowej. Czy chcesz poszerzyć swoją widoczność, zasięg rynkowy sprzedawanych produktów? Czy chcesz wspierać istniejące projekty biznesowe poprzez swoją stronę internetową? A może po prostu potrzebujesz strony w formie wizytówki z informacjami o swojej firmie lub produktach czy usługach?

Klienci i konkurencja

Opisz rynek docelowy i klientów. Poprzez zrozumienie demografii i położenia geograficznego Twojej grupy docelowej, potencjalne agencje mogą dostosować strony internetowe do ich potrzeb, kiedy będą budować Twoją stronę. Postaw się na miejscu potencjalnego klienta i zastanów się czego oczekiwałbyś od Twojej firmy 

Kim są twoi konkurenci? Wyjaśnij, co czyni cię wyjątkowym. To pozwoli agencjom internetowym zrozumieć Twoją propozycję wartości i zastanowić się, jak Twoja strona może wyróżnić się w tłumie.

Strategia marketingowa i reklamowa

Jeśli masz już plan marketingowy i reklamowy, opisz swoje istniejące lub przeszłe kampanie, jak dobrze to działa dla Ciebie, gdzie myślisz, że można coś poprawić i jak widzisz swoją stronę internetową wspomagającą niektóre z Twoich problemów marketingowych.

Obecna strona internetowa

Jeśli masz już stronę, pomyśl co lubisz i czego nie lubisz w swojej obecnej witrynie? Jakie są aktualne potrzeby. Zastanów się, jakie zmiany chciałbyś wprowadzić żeby wspomóc Twoje potrzeby biznesowe?

Co powinieneś przygotować przed nawiązaniem współpracy z agencją projektującą strony internetowe?

Funkcjonalność

Określ podstawowe funkcje i cechy, których wymagasz na swojej stronie internetowej. Jest to bardzo pomocne dla nas i innych firm. Przykłady obejmują e-commerce, galerię zdjęć, slidery, system rezerwacji online, formularz kontaktowy, blog itp.

Wymagania dotyczące treści

Zastanów się, jak dużo pracy jesteś skłonny lub zdolny wykonać na swojej stronie internetowej. Na przykład, czy planujesz napisać wszystkie teksty na swoja stronę internetową lub potrzebujesz copyrightera lub agencji zajmującej się pisaniem tekstów? Będziesz wprowadzać treści takie jak zdjęcia i filmy na swojej stronie internetowej samodzielnie lub oczekujesz, że Twoja strona zostanie dostarczona w całości gotowa do uruchomienia?

Wymagania dotyczące nazwy domeny

Czy masz już istniejącą nazwę domeny, czy planujesz zarejestrować nową? Daj znać potencjalnym agencjom, gdzie będziesz potrzebował wsparcia dla domeny. Czy rekomendują bezpieczny certyfikat dla Twojej strony (https z certyfikatem SSL)? Zalecamy bezpieczne certyfikaty dla wszystkich stron naszych klientów. Ma to nie tylko wpływ na  SEO ale przede wszystkim na bezpieczeństwo twojej strony jak i danych użytkowników witryny.

Ramy czasowe

Kiedy chcesz uruchomić swoją stronę internetową? Jest to bardzo ważne pytanie, które należy rozważyć przy wyborze agencji projektującej strony internetowe, ponieważ nie wszystkie firmy będą w stanie rozpocząć projekt natychmiast. 

Inwestycja

Ostatni, ale także bardzo ważny punkt to plan inwestycji, dla Twojej strony internetowej. Strony www mogą oferować niesamowicie silny zwrot z inwestycji, gdy są opracowane przez agencję projektowania stron internetowych, która naprawdę rozumie Twoje potrzeby.

Co musisz przygotować?

Hosting i domena

Hosting oznacza miejsce na serwerze, w którym umieścimy Twoją nową stronę internetową. Hosting zazwyczaj kupowany jest na jeden rok. Jeśli nie masz doświadczenia i wiedzy, nie przejmuj się pomożemy Ci wybrać firmę i przebrnąć przez cały proces.

Domena, czyli nazwa Twojej strony Nazwa domeny powinna być prosta do wpisania, a także do wymówienia. Na tym etapie warto dowiedzieć się, czy wybrana przez nas nazwa domeny jest dostępna. Można to zrobić na stronie https://lh.pl , wpisując wybraną przez nas nazwę w pole „wpisz nazwę szukanej domeny”. Wyszukiwarka pokaże nam, czy domena jest wolna czy zajęta.

Zdjęcia

Kolejną rzeczą jest przygotowanie odpowiednich zdjęć własnych lub poproszenie agencji o zakup odpowiednich zdjęć płatnych lub skorzystanie z jednej ze stron z darmowymi zdjęciami.

Darmowe zdjęcia:

Płatne zdjęcia:

Jeśli zdecydujesz się na zdjęcia płatne to możesz wybrać interesujące Cię zdjęcia i zapisać ich linki, aby podpowiedzieć agencji, jakie zdjęcia powinny znaleźć się na stronie.

Teksty

Teksty są bardzo ważne podczas przygotowywania strony ponieważ one mają największy wpływ na SEO. Jeśli czujesz się na siłach, a Twoja strona jest wizytówką, możesz przygotować własne teksty i przesłać je do agencji.

Możesz również zlecić przygotowanie tekstów przez profesjonalną agencję copywriterską.

Należy się jednak liczyć z dodatkową opłatą za każde 1000 znaków tekstu.

Zarządzanie stroną

logowanie do panelu zarządzania stroną

Ostatnim czynnikiem, na który trzeba zwrócić uwagę jest administracja strony.

Jeśli chcesz coś zmienić na stronie, ważne jest, aby wiedzieć jak to zrobić. W tym celu przygotujemy i przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatne szkolenie z obsługi panelu administracyjnego i pokażemy Ci jak wprowadzać zmiany na Twojej stronie.

Zastanów się, czy chcesz sam aktualizować stronę i dbać o jej bezpieczeństwo i kopie zapasowe, czy też zostawić to specjalistom.

W naszym serwisie używamy plików cookies, aby ułatwić z niego korzystanie oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas ciasteczek. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.