Co to jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek? (SEO)

Skrót SEO oznacza „Search Engine Optimization” (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych). Mądra optymalizacja pod kątem wyszukiwarek ułatwia Google analizę i zrozumienie Twojej witryny. Google preferuje witryny dobrze „wyszukiwalne” i wartościowe, i nagradza je wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania.

W rzeczywistości termin „optymalizacja pod kątem wyszukiwarek” nie oddaje dokładnie tego, czym zajmuje się specjalista SEO. To nie wyszukiwarka jest optymalizowana, lecz sama strona. Termin ten powinien zatem nosić nazwę „Optymalizacja witryny internetowej”. Optymalna strona internetowa jest łatwa do przeszukiwania przez Google i zawiera istotne i wartościowe treści.

W ten sposób znacznie zwiększa się możliwość odnalezienia witryny! Oczywiście daje to firmie wiele korzyści. Miejsce na pierwszej stronie Google jest naprawdę o wiele lepsze niż na stronie 2 lub 3. W ten sposób nie tylko zwiększy się liczba odwiedzających stronę internetową firmy, ale także wygenerowane zostaną dodatkowe kontakty i klienci.

Jakie są korzyści z dobrego pozycjonowania?

  • wyższa pozycja w Google
  • więcej odwiedzających Twoją stronę internetową, a więc więcej klientów!
  • mniejsza liczba klientów przechodzących do konkurencji,
  • przyjazna dla użytkownika strona internetowa, która wzbudza zaufanie.
  • zwiększenie świadomości i widoczności marki
  • tworzenie sieci kontaktów i tworzenie powiązań z odpowiednimi stronami
  • lepsze wyniki dzięki SEO niż dzięki reklamie
  • trwałe rezultaty zamiast tymczasowych reklam

Jak podnieść pozycję mojej strony w Google?

wykres google search console seo

Istnieje niezliczona liczba sposobów optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Wykorzystanie drogiej reklamy jest oczywiście dobrze znaną techniką, ale nie o to tu chodzi. Ta forma reklamowania się w celu uzyskania wyższej pozycji w Google ma tylko tymczasowy efekt. Jeśli przestaniesz się reklamować, to niestety spadnie też liczba odwiedzających Twoją witrynę.

„SEO nie jest formą reklamy, ale ciągłym inwestowaniem w treść, strukturę i autorytet strony internetowej, tak aby nadal osiągała dobre wyniki w Google.

Dobrze wdrożone pozycjonowanie przynosi długotrwałe i skuteczne efekty w postaci większej liczby odwiedzających Twoją witrynę. Ważne jest, że są to organiczne wyniki wyszukiwania Google. Czyli normalny przepływ odwiedzających, którzy automatycznie trafiają na witrynę Twojej firmy.

Wszystko zależy więc od dobrej zawartości strony internetowej. Strona internetowa, która jest nie tylko dobrze napisana, ale także spełnia standardy, które Google ustala dla strony internetowej, aby uzyskać wyższą pozycję w rankingu, np. użycie odpowiednich słów kluczowych i link building.

Przy okazji, nie chodzi tu tylko o Google, ale także o Bing, Yahoo i inne platformy z wyszukiwarką.

Czym zajmuje się specjalista SEO?

Specjalista SEO dba o optymalizację strony internetowej, co skutkuje wyższą pozycją w wyszukiwarkach. Wiele firm chce osiągnąć wyższą pozycję w Google, aby przyciągnąć więcej klientów, a tym samym osiągnąć większe obroty.

Strony internetowe, które zawierają istotne i wartościowe treści, są nagradzane przez wyszukiwarki wyższą pozycją w rankingu. Nie chodzi więc tylko o ulepszenie samej witryny. Chodzi przede wszystkim o dostarczenie odwiedzającym stronę internetową odpowiednich informacji. Osoba odwiedzająca stronę internetową musi mieć możliwość szybkiego znalezienia tego, czego szuka.

Krótko mówiąc, specjalista SEO

  • rozumie pytania grupy docelowej,
  • odpowiedz na pytanie za pomocą wartościowych treści na stronie internetowej,
  • analizuje i ulepsza stronę internetową,
  • określa strategię na podstawie słów kluczowych i badań grup docelowych,
  • optymalizacja strony internetowej w celu uzyskania lepszych wyników w Google,
  • zwiększanie trafności poprzez budowanie linków,
  • ocenia i przedstawia osiągnięte wyniki,

Specjalista SEO rozumie zatem, jaka jest grupa docelowa, czego ta grupa szuka i w jaki sposób można jej dostarczyć wartościowych informacji. Jeśli witryna nie zawiera wystarczająco dużo informacji istotnych dla klienta, SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, na niewiele się zda.

Pamiętaj! Strony dla naszych klientów tworzymy zgodnie ze standardami SEO.

W naszym serwisie używamy plików cookies, aby ułatwić z niego korzystanie oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas ciasteczek. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.