Jak zoptymalizować treści pod wymagania wyszukiwarki Google

Treści umieszczone na stronie, czyli tak zwany content to niezwykle istotny element serwisu www nie tylko dla użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę internetową, ale również dla algorytmów wyszukiwarki Google. Już od jakiegoś bowiem czasu oficjalnie potwierdzono, że do ustalania pozycji w wynikach wyszukiwania Google uwzględnia jakość treści znajdujących się na stronie internetowej. Wysokiej jakości treści i pozycjonowanie stron internetowych idą zatem ściśle w parze. W związku z tym skupmy się na tym jak zoptymalizować tekst pod algorytm wyszukiwarki Google.

Jak zoptymalizować teksty pod wymagania algorytmu Google

Nagłówki

Optymalizację należy zacząć od nagłówków danego artykułu. Oznaczone jako H1-H2-H3 aż do H6. Znaczniki te dają sygnał wyszukiwarce o hierarchii treści w danej publikacji. Przy budowie podstron warte uwagi jest podzielenie treści, która będzie się na niej znajdować odpowiednimi nagłówkami. Podstawowy zaleceniem jest stosowanie znacznika H1 jeden raz. Można zastosować tutaj analogię do struktury w książce :

  • H1 – tytuł książki
  • H2 – tytuł rozdziału
  • H3 – tytuł podrozdziału…

Oczywiście spotkamy się też z różnymi rozwiązaniami i dużo tutaj zależy od ustawień danej witryny czy też systemu CMS na o jaki strona została oparta.

Warto wspomnieć, że nie są to sztywne zasady ale ułatwiają robotom skanującym zrozumieć o czym jest dana podstrona.

Słowa kluczowe

Oprócz nagłówków należy zwrócić uwagę na słowa kluczowe. Czasy gdy do tekstu na siłę były dodawane dziesiątki słów kluczowych bezpowrotnie minęły. Teraz Google przygląda się czy dany tekst nie powstał w sposób sztuczny oraz czy ma sens i jakąś wartość dla potencjalnego czytelnika. Przesadne nasycenie tekstu słowami kluczowymi przyniesie zatem efekt odwrotny od oczekiwanego. Zalecamy aby optymalizując tekst postarać się aby słowo kluczowe znalazło się w tytule, we wstępie oraz w nagłówkach. Nic jednak na siłę bo musimy pamiętać, że najważniejszy jest czytelnik czyli nasz potencjalny klient. Jednym zdaniem: tekst musi się dobrze czytać i być na temat. Pamiętaj, że algorytmy wyszukiwarki bez problemu rozpoznają również odmiany tego samego słowa kluczowego. Możecie je zatem odmieniać bez obaw.

Linki

Warto zadbać jeszcze o linkowanie wewnętrzne w danej publikacji. Pozwoli to wskazać robotom wyszukiwarki które treści na stronie są powiązane miedzy sobą a samym klientom ułatwią nawigację i znalezienie interesujących ich informacji.

Jeśli chodzi o linki wychodzące dobrą praktyką jest stosowanie znaczników rel=”nofollow” aby nie przekazywać mocy naszej witryny stronie docelowej oraz rel=”noreferrer” i rel=”noopener”, które to stanowią sygnał dla robotów crawlujących, żeby nie przesyłały informacji na temat naszej strony witrynie docelowej.

Adresy URL

Na sam koniec nie wolno zapomnieć o przyjaznych adresach URL odnośników do naszego contentu. Chodzi o to aby link był możliwie prosty i w swojej nazwie oddawał treść strony do jakiej się odnosi.

W naszym serwisie używamy plików cookies, aby ułatwić z niego korzystanie oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas ciasteczek. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.