Co powinna zawierać każda strona internetowa

Strony internetowe są ważnym narzędziem marketingowym, komunikacyjnym i kontaktowym dla każdej firmy. Niezależnie od tego, czy jest to mała, czy duża firma, jej strona www jest czasem jednym z pierwszych wrażeń, jakie wywiera na potencjalnym kliencie. Tworząc zwięzły, łatwy w nawigacji i aktualizowany wygląd strony internetowej, zyskujesz wsparcie potrzebne do wielu przedsięwzięć biznesowych. Nawet jeśli strona internetowa nie jest Twoją główną bazą, stanowi miejsce, w którym możesz rozwijać swoje zasięgi. Choć konkretne potrzeby różnią się w zależności od firmy i branży, często okazuje się, że słabo działającym stronom internetowym brakuje kluczowych cech i funkcjonalności, które pozwalają firmie lepiej promować swoją markę.

Poniżej kilka rzeczy, które powinna zawierać każda strona internetowa!

Lista:

  1. Łatwy w zarządzaniu CMS
  2. Strona główna
  3. Informacje kontaktowe
  4. Zakładka o nas
  5. Przyjazna nawigacja
  6. Responsywna strona
  7. Wysokiej jakości treść
  8. Blog
  9. Polityka prywatności
  10. Zabezpieczenia

Łatwy w zarządzaniu CMS

Jednym z pierwszych problemów, jakie napotykają ludzie, jest trudność w obsłudze strony internetowej. Zazwyczaj nie są w stanie zrobić tego sami i zlecają zarządzanie stroną i jej utrzymanie firmie zewnętrznej, co jest w porządku, z wyjątkiem tego, że gdy potrzebna jest zmiana, czasami potrzeba sporo czasu, aby rzeczywiście do niej doszło. Istnieje wiele intuicyjnych, łatwych w użyciu systemów zarządzania treścią (CMS), które można dostosować do własnych potrzeb i które są szeroko znane wśród programistów, takich jak WordPress, Joomla, Drupal i wiele innych.

Strona główna

Strona, którą większość ludzi zobaczy jako pierwszą. Powinna mówić wszystkim, czym zajmuje się Twoja firma lub kim jesteś. Treść na stronie głównej powinna być na tyle intrygująca, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających w ciągu kilku sekund. Twoja strona główna musi być dobrze zaprojektowana, szybko się ładować i wyglądać profesjonalnie.

Informacje kontaktowe

Powinieneś utworzyć stronę „Kontakt” i dodać do niej link w stopce, dzięki czemu będzie oczywiste, że cenisz sobie opinie, pytania i interakcje z klientami. Innym sposobem jest umieszczenie adresu, numer telefonu i adresu e-mail Twojej firmy w stopce, która pojawia się na każdej stronie – w ten sposób, niezależnie od tego, gdzie odwiedzający wejdą na stronę, będą wiedzieli, jak się z Tobą skontaktować.

Zakładka o nas

Podstrona o firmie jest często jedną z najczęściej odwiedzanych stron w witrynie. Strona ta powinna zawierać krótkie podsumowanie dotyczące tego czym się zajmuje firma i jej krótką historię. Podstrona ta często zawiera także zdjęcia i opisy zatrudnionych osób oraz szczególne osiągnięcia, które wyróżnią firmę na tle konkurencji oferującej ten sam produkt lub usługę.

Przyjazna nawigacja

Jednym z ważniejszych elementów dobrej strony internetowej jest przyjazna dla użytkownika nawigacja. Być może oferujesz najlepsze produkty czy usługi na rynku, ale to na nic, jeśli potencjalni klienci nie będą mogli ich znaleźć. Jak więc zapewnić odwiedzającym łatwą i płynną nawigację na stronie? Układ serwisu powinien być prosty i rozsądnie zorganizowany. Dodatkowo, na górze każdej strony należy umieścić wyraźne zakładki nawigacji oraz sekcję szukaj. W zakładkach nawigacyjnych powinny znajdować się linki do wszystkich kluczowych podstron witryny.

Responsywność

W ostatnich latach liczba użytkowników telefonów komórkowych przewyższyła liczbę użytkowników komputerów. Internet jest teraz bardziej dostępny na większych urządzeniach, takich jak na przykład telewizory. Strona responsywna to strona internetowa, która zmienia swój wygląd w zależności od urządzenia, na którym jest oglądana. Strona responsywna sprawia, że jest ona czytelna na mniejszym urządzeniu. To dopasowanie strony internetowej ma kluczowe znaczenie, ponieważ coraz więcej osób przegląda Internet, robi zakupy i udziela się w serwisach społecznościowych za pomocą telefonów i tabletów. Twoja strona musi umożliwiać łatwe przeglądanie treści na różnych urządzeniach.

Wysokiej jakości treść

Każda strona powinna zawierać dobrze napisane, bogate w słowa kluczowe teksty. Wyszukiwarki internetowe crawlują (przeszukują) witryny w poszukiwaniu treści, które są czytelne, wartościowe i aktualizowane na bieżąco. Takie strony wyświetlane są wyżej w wynikach wyszukiwania niż te, które nie posiadają takich treści. Dlatego na każdej stronie – niezależnie od tego, czy jest to podstrona z listą usług, cennik, podstrona kategorii, czy zakładka kontakt – upewnij się, że znajdują się na niej angażujące, przydatne i pomocne treści.

Blog

Jak w poprzednim akapicie wspomnieliśmy, wyszukiwarki faworyzują strony za dobrej jakości treści, które są regularnie dodawane i aktualizowane. Najlepszym sposobem na zapewnienie tej kluczowej cechy Twojej strony jest założenie bloga firmowego. Aby uszczęśliwić wyszukiwarki, publikuj regularnie, dbając o to, by Twoja strona była na bieżąco aktualizowana, a także zamieszczaj treści, które określają Twoją firmę jako lidera w danej dziedzinie.

Polityka prywatności

Polityka prywatności jest obowiązkowym elementem każdej witryny internetowej. Dzięki niej odwiedzający Twoją witrynę wie, co robisz z danymi osobowymi, które od niego otrzymasz. Na tej stronie należy poinformować odwiedzającego witrynę, w jaki sposób będą wykorzystywane zebrane informacje i dane osobowe (np. reklamy, pliki cookie, e-maile itp.) oraz czy będą one udostępniane osobom trzecim. Należy ściśle przestrzegać swojej polityki prywatności.

Zabezpieczenia

Bardzo ważna kwestia dla stron, na których odwiedzający mogą wprowadzać dane kart kredytowych lub inne poufne informacje. Prawdopodobnie Twoja witryna jest bezpieczna, ale odwiedzający zaufają Ci jeszcze bardziej, jeśli zainstalujesz na niej dodatkowe zabezpieczenia i poinformujesz o tym użytkownika. Nawet jeśli nie sprzedajesz produktów za pośrednictwem swojej witryny, poinformuj odwiedzających, że wszelkie informacje, które podają (imię i nazwisko, adres e-mail, adres itp.) w celu pobrania treści lub zapisania się do newslettera czy bloga, są u Ciebie bezpieczne i że nie sprzedasz ich ani nie wykorzystasz do celów innych niż zamierzone.

W naszym serwisie używamy plików cookies, aby ułatwić z niego korzystanie oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas ciasteczek. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.